esmaspäev, veebruar 18

Uus projekt

Valisin roosade seast lõpuks lilla. Ma pole vist ühegi kampsuni tarbeks niipalju mõtetuid lõngatokke ostnud. Põhiprobleem oli selles, et ma tahtsin mohhääri villase lõngaga kokku kududa ja suht raske oli leida omavahel sobivaid toone. Ikka üks on sinakam ja teine kollakam või punakam jne. Tegelikult küll avastasin, et tulemus võib päris põnev tulla, kui kududa kokku täiesti eri toonides lõngad, aga ma ise üldiselt väga kirjut pinda ei armasta. Praegu koon kokku tumepunast veidi roosaka alatooniga villast lõnga ja tugevat kärtsu lillat mohhääri. Tulemusega olen päris rahul, sest need toonid ei kakle omavahel, vaid tekib hoopis mingi selline huvitava lillakas varjund... raske seletada, veel raskem pildi peale püüda. Tegelikult ei ole need lõngad nii toon-toonis, nagu pildi peal tundub olevat.


Ja kusjuures üks huvitav fakt veel, mida olen ennegi märganud, et täpselt sama sorti lõng on erinevates toonides ka katsudes erinev. Ehk siis kui kudusin lilla proovilapi ja siis võrdluseks samadest lõngadest teist tooni roosa proovilapi, siis oli roosa tunduvalt paksem ja jäigem kui lilla. Oleks pidanud võtma numbri võrra suuremaad vardad.

Ja kampsunist endast - tegemist Mrc Darcy mudeliga, mille kohta leiab pildid ja õpetuse siit. Mulle kohe väga-väga hakkas see mudel meeldima, ainult ma ei suutnud ette kujutada, mis värvi ta minul olla võiks... Päris üks-ühele õpetust ma järginud ei ole, kohandasin veidi vastavalt oma vajadustele. Esimene tükk on mul valmis ka juba.


Tegelikult on valmis ka teine külg ja pooleli juba seljaosa. 4,5 varrastega edeneb kudumistöö päris kiiresti. Esimest korda otsustasin ma kududa soonikust serva kohe koos esitükiga. Ehk et siis ma ei nopi enam hiljem ringvarrastele ääresilmuseid, et serva kududa. Ma ei saanud päris täpselt õpetuses sellest osast aru, et kas seal samamoodi tehtud. Igatahes ei suutnud ma tuvastada seda momenti, kus ta oleks serva eraldi kudunud. Mõte pole sugugi paha, sest see serv jääb igati esinduslik. Pean vaid veidi mõtlema, kuidas ma seljaosal kaeluse juures olukorra lahendan. Ilmselt koon esitükkidel serva osa edasi ja siis õmblen lihtsalt seljaosa külge kinni.

Kommentaare ei ole: